نگرانی‌ برای زندانیان سیاسی در ایران
من سایه حسن وکیل فعال حقوق بشر در ۱۳ ژوئیه‌ سال جاری یک خط تلفن مستقیم از ایران را از یک کمپانی به نام «تلفن لین» خریداری کردم تا از این طریق زندانیان سیاسی و خانوداه‌هایشان بتواننند بدون هزینه با من تماس بگیرند. به همین منظور مبلغ ۳۵ دلار پرداخت و شماره تلفن ۹۸۲۱۸۲۱۸۵۳۰۱ را دریافت کردم.

با این شماره برای مدت ۲ هفته با زندان گهردشت تماس داشتم ولی پس از آن متوجه شدم این خط تلفن مسدود شده است و در صورت گرفتن این شماره پیغام "تماس با مجاز نمی‌باشد" شنیده می‌شد. وقتی‌ علت را جویا شدم، شرکت تلفن مذکورنامه‌ا‌ی الکترونیکی‌ برایم فرستاد و اعلام کرد چون من بر خلاف قانون با زندانیان سیاسی تماس داشته‌ام، این خط را قطع کرده‌اند. در صورتی‌ که، انجمن حقوق بشر دیگری دو خط از تلفن‌ها را به مدت طولانی در اختیار دارند که شماره‌های آن به این قرار است: ۹۸۲۱۸۲۱۸۵۴۷۳ و ۹۸۲۱۸۲۱۸۵۴۳

من نمی‌دانم، شاید این گروه مورد اعتماد جمهوری اسلامی باشد که هنوز می‌تواند از این شماره‌ها بدون مشکلی استفاده کند. افراد این انجمن (آقای کیوان رفیعی و آقای اسفندیار بهار)کارهای خود را از شهر وان ترکیه اداره می‌کنند. هرچند، همه زندانیان بر این بوده‌اند که این دو فرد در ایران هستند و چون در راستای‌ اهداف جمهوری اسلامی عمل می‌کننند پس کانال ارتباطی‌شان فعال است. نگرانی من این است زندانیان سیاسی با تماس با این گروه جان خود را به خطر بیاندازند. روشن است که این خطوط توسط رژیم ایران کنترل می‌شوند و احتمالا این اطلاعات بر ضد زندانیان سیاسی استفاده می‌گردد. امیدوارم اعضای این گروه به جامعه‌ی بین‌المللی، زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها توضیح بدهند که چرا خط‌های تلفن آنها در این مدت قطع نشده و نیز چرا با وجود اقامت در خارج از کشور به زندانیان سیاسی این را الغا کرده‌اند که در ایران به سر می‌برند.



Sayeh Hassan
Barrister and Solicitor
Toronto, Ontario
Tel: 416-779-4726
Email: setareh_kaviyan@yahoo.com

0 Comments:

Post a Comment